Thursday, October 28, 2010

Bila Iman Setebal Tisu,Nafsu Setinggi Gunung

Setebal tisu ja??Biar betol???
Sejak kebelakangan ni, bnyak berita2 yg disiarkan di dada2 akhbar memaparkan kes2 buang byi disana sini,pembunuhan merata-rata , dan gejala dadah bersepah-sepah . 2 belum sebut pasal sumbang mahram,tangkap khalwat,pelacuran dan bermcam2 lg..Apa dh nk jdi ni??Dah betul-betul runtuh akhlak masyarakat kita ya!!

Apa gunanya kalo kita maju tp akhlak tetap mundurkan..Ye x??

Tingginyaaaaaa!!Tp adakah akhlak kita pn setinggi ni???

Entry yg sy buat kali neh bukn utk mengaib atau memburukkan sesiapa tetapi utk kita ambil jadikan renungan dan pedoman..
Gambar yg kat bawah ni ialah gambar2 yg sya amek copy paste dripada klik sini


Gambar yg ni pasal bebudak sekolah..Entahlah la diorang(depa) neh taw ke x apa simbol(sign) yg diorang buat toh.Setahu sy lah kan walaupn xpandai,yg neh simbol lucah.Dan yg paling lecehnya,mereka semua neh cntik bertudung.Ye x??




Mana perginya sifat lemah lembut,keayuan dan kelembutan wanita??Apa yg dapat bila tnjuk ni dik oii..Tepuk dada,tny iman..

Pakai tudung utk tutup aurat atau fesyen??ada otak ka x neh??

Yg neh plak tentang status kat facebook...Maki hamun dan kata2 kesat memang dh biasa jmpa dh dkat facebook..Mcm jd trend plak..Utk lebih maklumat,klik !!
Islamkah???
Bukan tujuan untuk memalukan sesiapa.Tp memang hakikat apa yg berlaku sekarang.Oleh itu,kita perlu kembali kepada asas utama iaitu mendekatkan diri kepada Allah S.W.T..Nih bukti sudh jelas menunjukkan kehancuran dan kemiskinan hati para remaja kita skarang.Agak2 apa yg mak bapak,ibu bapa kita akan rasa apabila anak yg dbela dri kecil berperangai macam neh???Sebak mak ayah kita kan~Oleh itu,utk mengelakkan iman tidak setebal tisu, marilah kita sama2 kembali kepada asas Islam.

"Kalo kita xmerubah nya,siapa lg...Dan kalo kita x melakukannya sekarang,bila lg..."
Agak2 camna la negara kita kan 10 atau 20 tahun lg???

p/s: yang baek jadikan teladan,yang buruk jadikan sempadan^_^





6 comments:

n@jwamz said...

best quote!"kalo kita x melakukannya skrg, bila lg"...
sebut pasai buang bayi, just nk share, hg taw pagi td ada ibu kucing kene langgar sbb nk selamatkan anak dier...i'm touched! Ya Allah, kucing yg x de aqal pun taw sygkan anak..ni pulak manusia buang baby yg masih merah tu sana sini..
mmg berhati kayu x taw laa nk ckp pa...:(
Nauzubillah..! Moga Allah pelihara iman kita yg setebal tisu ni..ameen

Budak Kampung said...

ya???Biaq btoi...A'ah,moga2 iman kita dipelihara Allah

hana said...

hmm..den pon xtau nk ckp ap..tpuk dada tnya iman jelah..hehe:))

Budak Kampung said...

:-)

cinta*epaL said...

ni lah umat akhir zaman...mmg pelik..x tau lah bila lah dieorg nk sedar...kita just leh doa hope dieorg berubah one day...amin

Budak Kampung said...

hurm,totally agree..hrap2 mendapat petunjuk nnti~