Saturday, October 16, 2010

Orang KITA vs Orang JEPUN

Apa yg hang taw tentang org JEPUN???
Apa yg hg taw pasai org MALAY???

Sebenaqnya aku pn xtaw!!Tapi aku ada tny mmbr2 aku apa depa punya DIFFERENCES~
jOm LayAn~

Dialog 1

Aku : Weh,hg taw x apa beza MALAY n JEPUN?
Kawan aku : Huih,soaln 2 pn hg tnya ka??kacang punya soaln..Nk taw beza dia??
Aku : Nak2!!Apa??

Kawan aku : Mesti la awek2 jepun lawa2 bro..hg xpenah tngk cita jepun ka??apa daa
Aku : Dah 2 awek2 mlayu xlawa r??abeh hg nk cari bini asai dri mna??Jepun??Muka mcm Tom Cruise punya monyet pn ada hati nk kat awek jepun..
Kawan aku: (Terdiam sat kawan aku)Eh leks r bro,aku melawak(gurau) jala..leks r..Mcm pmpuan plak.Sensitif!!haha
Aku : Mesti la marah..Awek aku pn org Melayu der...walaupn xda awek,ngaku jala kat dia ada awek.Haha

Neh pn hg kata xlawa ka???sekadar gmbar hiasan..huh,cais dh hati aku ni
Dialog 2

Aku : Weh ,apa beza MALAY n JEPUN??hg jawb skit...
Mmbr aku : Soaley mende neh??Mu nok uji aku ke..
Aku : Aku nk taw hg punya pendapar jala..xkan xbleh kot??
Mmbr aku : Bleh jah..Dop saloh pn..nok taw ke??
Aku : Haa,jwb r!!
Mmbr aku : Msti la dorng punya teknologi..Mu tngk dorng punya krete..Mu tngk dorng punya robot..Mantap owh...
Aku : Owh...Aku sekadar angguk
Mmbr aku : Kalo harap M,sia.bleh ko cipta smua toh??Sutir habuk pn dop leh..
Aku : Weh, apa ckap mcm 2??M,sia pn pndai gak..Org2 kita pn bleh wat gak.Although depa cpta xla secanggih Jepun,tp ada gak improvement.
Mmbr aku : Improvement mu..Dop tahu mende pn mu kata improvement.Bla,bla,bla..(Panjang lg dia berleter)mcm org tua ja aku dngaq...dlm hati mcm nk pelempang ja mamat neh.Seb baek aku penyabar orang nya..haha
Aku : Aku diam ja...aku just cakap ok ja lepas toh.
Kreta Msia


Kreta Jepun

Dialog 3

Aku : Apa yg orang JEPUN ada,tp orang KITA xda??
Kawan aku : Ha??Plek je bunyi..Neh soaln nk naek final exm ke??
Aku : Uishh,apa btoi bendoi ja hg neh..Final exm amende nya!!Neh xda kna mengena pn ngan EXAM.
xkan hg amek course engnrng,nak nek soalan mcm ni..adoii..msalah2..
Kawan aku: Haha..Owh aku jwab ek??
Aku : Jawb la..!!
Kawan aku : Sure la diorng punye sikap.Rajin,kuat bekerje.Orang KITE plak??Smue mlaz.Kne mthri skit pn dh xnk keje dh..Keje skit ja,alsn je lebeh..
Aku : Owh..Org KITA kira smua mlz2 la.Mcm 2??
Kawan aku : Lebh kurang mcm 2 r..

Malaz naek tangga



Rajin keja


________________________________________________________
Apa beza antara orang KITA dgn orang JEPUN..
~Orang Kita Slalu Down Bangsa Sendiri~Full stop
 "xcya??Bca blek dialog kat atas"
Neh skadar aku pnya pendapat....Okeyhhh..


p/s: buang yg keroh,ambek yg jrneh..

11 comments:

fiqa said...

ish..btol ke neh??maybe la kot...

Budak Kampung said...

haha..every people hve their own opinion~

hana said...

hmmm..my opinion plak..ap yg kta rsa baik utk kta cntohi dr bngsa Jepun ,kta ikt je la..xslah kan..:))

Budak Kampung said...

wah,pandainyaaaa...ok ,dtrima.haha

hana said...

haha..tq coz agree ea

mas azah said...

bangga dgn bangsa sendiri...
bangga jadi gadis melayu...wanita melayu ^^

Budak Kampung said...

Alhamdulillah:-)

Anonymous said...

WAH..
NK PILIH ABG MELAYU NIE R!!!:-)

Misz-sakura said...

Banyak kelebihan org jepun yang ley kita contohi, terutama sikap dorang dlm kerje n pembelajaran. Masa pun dorang mmg tepat gila, x buang masa. Sbb tu la dulu kita adakan dasar pandang ke timur ehee

Budak Kampung said...

hurm,btol jgak tu...yg baek kita contoh,yg burok kita buang~

LittleGurl said...

aceli,sume atas individu masing2. kite xle kata org mlayu itu ini sbb kite pom mlayu kan. mmg betol rmai owg mlayu down kn bangsa sdiri. LG tak rase itu bagos,malah ase kecewa. why not kite bangga ngn ape yg kite ade. and jgn plak terlalu goyang kaki,cakap je pndai,komen je reti,tp ckp x serupa bikin. apepom lets fighting! cb tbaek tok bangonkan bangsa sdiri! ;) i love us!

p/s: kalo tanak org kata mlayu tu pemalas,please la kite pakat2 jln kaki rmai2 naek tangga..hohoho