Sunday, January 2, 2011

BBQ Silaturrahim...oyeahhh!!

senyum semua..1 2 3 klik!!

Ketika jam ditangan menunjukkan tepat pukul 8 pagi malam,hujung cuti sem bbq ini dimulakan.Tujuan diadakan ialah untuk merapatkan hubungan silaturrahim antara kazen2,saudara-mara:


Huh,malam2 dengan suasana yang dingin,angin pulak bertiup sepoi2 bahasa,memang best la buat bbq neh.Aku duduk tepi bara api ja.Best!!!Panas!!Menu malam toh semua bakar.Sate,sotong,kerang,ayam,sosej,terung benggala,dan ikan kot..Buah2an pn ada.Tapi yang toh tak bakar la.Haha

Oih tak sempat masak dah makan!!tak aci r neh..haha
Mula-mula nak membakar,problem dah timbul.Tempat untuk bakar pulak takda.Kenapa??Sebab bila pegi ambek sate yang belum bakar,makcik sate tu cakap tempat nak bakar tak boleh bagi.Makcik nak pegi meniaga kat pasar malam..Pulakk.Adoii.*makcik neh pun satu,napa tak beli banyak2 tempat bakar toh.Aku terus sound direct kat dia time toh.Tapi sound dalam hati jala.haha.."konon2 malam toh nak bakar sendiri la,baru ada feel,beli yg dh siap bakar tak best".So,we decide to make our own tempat bakar.Bleh k??For sure la bleh....^_^
Sebelah kiri tu resepi aku^_^

Ada batang besi,bata-bata n jaring besi.Dh siap!!Yeaahhh...
So,pembakaran grand bbq bermula.Ceh,grand la sangat.haha

Kerang lambat skit nak masak.Tapi bila masak,cepat ja abeh```

Tapi aku tak sempat snap pict banyak sebab kalo aku ambek banyak2,for sure la aku tak sempat makan.Haha.takdalah.Makanan lebih banyak adala.Sampai kembung perut aku.Berat aku yg +- 60kg dah jadi +-80kg kot.haha
K,len kali jumpa lagi

Pict kazen2 gurl tak sempat nak letak...haha

Target n mission: accomplished.Hubungan bertambah rapat..hahaha

No comments: