Monday, January 3, 2011

Kehidupan kita^_^

Ketika tadika,aku selalu inginkan basikal.Dalam hati,alangkah indah kalo dapat naik basikal.Lepaz tu,abahku terus membeli basikal untuk aku.Terima kasih abah=).Hari berganti hari,tahun berganti tahun,zaman berganti zaman,aku dah besar.Masa form 5 dulu,alangkah indah kalo ada motosikal.Last2 dapat jugak beli motosikal.Sekarang,dalam hati cakap,mesti best kalo ada kereta.Hidup ni tak penah cukup.Kenapa tak bleh belajar bersyukur??
Memang kita mudah tersilap mentafsir kehidupan ini. Kita selalu sangka, aku pasti bahagia kalau mendapat ini. Hakikatnya, apabila kita benar-benar mendapat apa yang kita inginkan itu, ia juga datang bersama masalah.

Kita juga selalu melihat orang memandu kereta mewah dan terdetiklah dihati kita, alangkah bahagianya orang itu. Hakikatnya, apabila kita sendiri telah memiliki kereta mewah, kita ditimpa pelbagai karenah. Tidak mustahil pula orang yang memandu kereta mewah terpaksa membayar lebih tatkala berhenti untuk membeli durian di tepi jalan.

Ketika anda terperangkap dalam kesesakan jalan raya, motosikal mencelah-celah hingga mampu berada jauh dihadapan. Anda pun mengeluh, alangkah baiknya kalau aku hanya menunggang motosikal itu dan cepat sampai ke tempat yang dituju. Padahal si penunggang motosikal sedang memikirkan bilakah dia akan memandu kereta.

Bukan semua yang anda sangka membahagiakan itu benar-benar membahagiakan. Bahagianya mungkin ada tapi deritanya juga datang sama. Semua benda pasti ada baik dan buruknya.

I cried everyday for a new pair of SHOES Til I saw a man with NO FEET
Ur aim the sky
Ur goal the star....Kekadang apa yang kita nak,tak dapat.Dan kekadang apa yang kita ada,takda pada orang laen.
 So,kita sebagai manusia,haruslah bersyukur atas apa yang kita ada.Alhamdulillah~

3 comments:

hana said...

there's a word about life

setiap takdir yang Allah dah tentukan
adalah yang terbaik untuk setiap insan
Have faith
To live well or live hell
You choose
May Allah bless

Budak Kampung said...

a'ah..btol2..sy sokong sgt2~

hana said...

:P