Thursday, February 10, 2011

Kisah Cinta Aku Dulu2 **jangan baca**


Aku telah mengembara ke hujung dunia,mencari CINTA aku..
Tapi,
Kali pertama aku bertemu dia,hati aku terus terpaut,
Itulah kebenarannya,
Demi Allah aku tidak tahu mengapa.

Aku telah menolak dia,sekuat-kuatnya,
Tetapi dia telah mencabar aku dengan kejujuran dia,
Dia tahu yang dia tidak bertepuk sebelah tangan,
Dan dia telah berjanji aku bukanlah seekor rama-rama perhiasan di kamar biliknya,


Hanya dengan sebuah renungan,
Aku telah jatuh tersungkur ke penjuru mata dia..
 Aku tidak dapat membohongi perasaan aku bahawa aku menyayangi dia..
Dan di saat aku mencintai dia, aku telah jatuh ke dasar perasaan yang paling dalam..
Lemas dan hampir tenggelam di dalam lautan kasih sayang seribu impian..*selalu senyum sorang2*

Tapi akhirnya, bila dia telah memiliki CINTA aku,
 Dia mencampakkannya jauh ke dasar laut yang tidak mampu aku selam..*tawla aku tak pandai berenang*
Di sana, awak jugalah yang menyalakan api dan membakar aku dalam diam..

Aku sedih sangat, bila dia kata aku tak tahu apa yang sebenarnya dia cari..
Tapi jauh di sudut hati ini aku rasa dia masih belum cukup dewasa untuk memahami apa itu CINTA..
Dan mungkin tidak akan pernah dewasa atau mungkin juga dia belum pernah benar-benar jatuh cinta pada seseorang..
Jadi, selama ini siapa aku di hati dia?


Siapa yang memujuk aku untuk membuka pintu hati?
Siapa yang mengajar aku bahawa CINTA itu memerlukan pengorbanan?
Siapa yang memberitahu aku agar sentiasa jujur pada perasaan sendiri?
DIA!!!

Melangkah pergi meninggalkan dia, telah mengambil seluruh kekuatan yang aku ada..
Jangan anggap aku tinggalkan dia kerana aku bencikan dia..
Jangan..Jangan

Sebelum aku menghilangkan diri dari dunia dia,
 Aku ingin menyatakan sesuatu yang tak pernah dia tahu,
Kalaulah dia bertanya pada aku, sedalam mana aku cintakan dia, inilah jawapan aku..


“Kalau suatu hari dia kehilangan suara, aku akan memberikan suara aku agar dia dapat bersuara semula.
Meskipun waktu itu aku akan bisu selamanya dan kalau suatu hari dia kehilangan hati, aku akan memberikan hati aku agar dia dapat hidup selamanya, meskipun waktu itu aku tiada lagi di dunia ini…"
Semuanya untuk dia…

Seseorang telah berkata,
“If you really love someone, then let that person go. If that person is meant for you, than that person will come back to you eventually. But if that person does not, then that person was never meant for you, in the first place.."

Kerana aku mencintai dialah aku melangkah pergi, demi kebahagiaan dia,
 Aku doakan supaya suatu hari nanti dia akan temui apa yang dia cari,
Supaya suatu hari nanti dia akan memahami apa erti CINTA yang sebenar,
Aku percaya pada Tuhan yang mempertemukan kita,
  Aku tahu ada hikmahnya di sebalik semua ini dan aku tidak akan pernah mempersoalkannya,
Aku juga tak pernah kesal sekurang-kurangnya sepanjang mengenali dia,
Aku telah bersikap ikhlas dan jujur dengan perasaan aku..


Aku juga percaya,
Andai benar kita punya jodoh, dia akan kembali pada aku.
Itu bukan harapan aku tapi aku ingin belajar untuk redha pada ketentuan Allah..
Dan kalau pun dia takkan pernah kembali pada aku,
  Aku percaya, mungkin itu yang terbaik..

 Kerana CINTA itu tak semestinya memiliki...
Kerana CINTA itu ikhlas & penuh kasih syg...




Dan sesungguhnya..Allah swt lebih mengetahui apa yang terbaik buat hamba-hambaNya~ =)

p/s:belajar rajin2,jangan malaz2..Kita kawan lagi kan3??peace~ snyum skit!!

35 comments:

Sharifah nor said...

kenapa tak beritahu pada akak dulu..skrg akak dah anak 4..dah terlambat..hahaaaa...Biasalah dik oiii...cinta tu mainan kehidupan..

Budak Kampung said...

haha~a'ah,btol2..asam garam kehidupan.Kalo xda,xcukup perasa la.ye x??haha

Tulip said...

"Dan sesungguhnya..Allah swt lebih mengetahui apa yang terbaik buat hamba-hambaNya"

betul tuh... maybe ada perkara lebih baik menanti kita di masa hadapan.. yang penting jgn putus asa n selalu berdoa supaya ditunjukan jalan yang lurus..insyaAllah..

Budak Kampung said...

btol2...insyaAllah~amin

makdara TERdiva said...

memang sakit bila patah hati..tapi
setiap yg berlaku ada hikmah yg tersembunyi..
sekurang2nya kejadian ini memberikan kekuatan dan pengalaman di masa depan supaya berhati2 apabila mengenali seseorang..

dont cry2.. :D

Budak Kampung said...

haha,btol2.We learn smething from our mistake.Ye x??btw,nice blog name.makdara TERdiva tuu..haha..Eh mna cry2,xmacho r cry2.hahaha

patah hati said...

x semestinya org yg pling kita syg adalah yg terbaik utk kita!!!
tp org plg syg kita adalah yg terbaik utk kita...

cik anum said...

**anda tidak dapat dia hari ni.
mungkin anda sangka itu amat buruk.
tidak.. jangan silap..
mungkin itu amat baik utk anda krana
ia mmbuka peluang bg anda mendapat yg lebih
baik. Insyaallah. **
p/s : sekadar brkongsi. renung2 kan~ wink3^^

Budak Kampung said...

patah hati: uishh,kata2 neh bleh share neh.^_^
cik anum:yup btol2..insyaAllah.hehe

ZaTiE AsHaR said...

tak semua yg kita nk kita dpt. sbb kdg2 yg dh dpt pon bole t'lps @ hilang. lumrah hidup. anggp jer blum tiba masa. sbb ALLAH S.W.T maha adil. mybe kita akn dpt yg lebih baik masa hdpn. insyaallah. ^_^

p/s: tp sy t'haru baca entry nie..sob2..

Budak Kampung said...

yup,bukan smua yg kita nk bleh dapat..kadang2 apa yg dpan mata pn blum tntu bleh.haha..
t'haru??nak amek tisu~haha

ameer said...

same kes la beb..chill chill..tu hanya mainan dunia jer..nanti kite dah tua dah beranak pinak pasti kita ketawa bila knangkan smua ni..

sAyOobAeQ said...

sedih lagi ke? :)

Budak Kampung said...

ameer:sma kes??ok la tu...bleh msuk geng.haha..a'ah,btol2..kenangan beb~haha

sayoobaeq:eh mna ada sedih..chill dh pn.Cte lma.hehe

LiyaNa NaNa :) said...

wah ... :))

Budak Kampung said...

apa yg wah??haha

LiyaNa NaNa :) said...

tak .. ayat awk best ..
mintak izin nk copy yg ni eh ~


“If you really love someone, then let that person go. If that person is meant for you, than that person will come back to you eventually. But if that person does not, then that person was never meant for you, in the first place.."

hihi

Budak Kampung said...

hehe..bleh ja..copy la~

walid said...

jiwang bangat..
gud~

Budak Kampung said...

walid:xla sgt~

adrenalina said...

thanks melawat blog akak...hehe
anyway akak copy sikit ek kata2 "seseorang pernah berkata" tu ek..sbb sum1 pun pernah b'kata2 lebih kurang mcm tu jugak dgn akak... but it is true... jgn risau sgt pasal jodoh sbb itu semua telah ditetapkan oleh Allah...jika itu jodoh kita.Insya-Allah...segala2nya akn dipermudahkan urusannya... fokus studi dulu n biarkan jodoh itu dtg sendiri k

Budak Kampung said...

welcome~yup,btol2..btw,thanks 4 da advice^_^study2..hehe

intan.maisarah said...

lepas ni berkenalan
dah berkenan di hati
terus nikah tau.
tak ada sakit sakit.

:)
jom la bertunang dengan buku
nikah dengan asgmnt dgn xam

KING_RJRF said...

perghhhhh adi jiwang rrrrrr hahaha

CikPanda said...

jiwang gak bdk engineering ni...
belajarlah dulu. bercinta kemudian. urusan jodoh tu Allah dah tetapkan.

semoga dapat yg terbaik :)

Budak Kampung said...

intan:haha dh nikah dh pn ngan assgnmnt^_^

raja: haha..mna ada weh

cikpanda:a'ah,btol2..blajar dlu..still a long journey.hehe

schubert's serenade said...

sbb tulis*jgn bca* memang jd nk baca.haha
nway,this is life..rite??
xperience sure do THE BEST TEACHER. ^^

Budak Kampung said...

yup,btol2...totally agree with u,schubert's serenade

cik payung umbrella said...

cik abang oi..
satu ja ckpayung nk pesan.. ingat la 1 perkara..sekuat mana pun kite syg kat seseorng tu dn semanis mana pun madah yg mampu kite ukir..andai die bukan dicipta utk kita.. die tk kan sekali2 kita miliki.. dan kalau mmg die bukan dicipta sebagai teman utk menemani prjalanan dn prjuangan kite.. brdoalah semoga tuhan menjadikan kite sbgai hamba yg redha.. tuhan da ciptakan seseorang yg mmg kamu perlukan..bukan seseorang yg kamu mahukan..

Budak Kampung said...

yup,btol apo ye demo oyak toh...kawe stuju deh=)

+w+i+n+k+ said...

emm...besh2...

but alwaz remember that...

Allah give what we need not what we want....


gud luck guyz!

zahra hisham said...

"Breaking up is just like having the worst nightmare after having the best dream"

Addin Shah said...

saba2 . ad hikmah tu . :) haha .

Fathiyah Selamat said...

salam...sye suke entry neyh...bg makne pd sye...*sbb cm sme je ape yg sye nga rs skang..
dilupakan begitu shj slps diberi cinta mmg amat perit dan teramat perit bila ingin melupakan nye..
walauape pun,ini semua dugaan tuhan yg sbnr nye mahu kn yg terbaik buat hambanya...
mcm owg ckp bile syg kan die, jgn terlalu syg sbb nt die mgkn akan tglkan kte dan lau benci jgn terlalu benci sbb mgkn kte akan syg plak nt *eh,btl ke neyh??
pa pe p0wn sbr dan redha...=)

redo amin said...

errr...ni btulka ayat etkaw ni???.....x cayo den..den konei mu lamo dah ni......x penah tau mu sope ni.....hehe....btw...kita sama :(