Sunday, March 27, 2011

Benda yang aku meluat dengan blog ampa

Ok mungkin ramai akan terasa dengan entry ni.Tapi ni merupakan pendapat aku ja.Ambil yang jernih,buang yang keruh.Ye tak??haha..Kadang-kadang teguran tu la yang membuatkan kita jadi lebih baik.^_^
Aku pun nak bagitau yang aku pun suka ja baca blog ampa semua tak kira la blog yang sedih,santai,berbaur politik ataupun blog yang dibuat hanya untuk nak pamerkan boiyafrend ataupun gurlifrend ampa ja..


***********
Sila abaikan tentang intro yang panjang berjela-jela kat atas.Fine,ni merupakan benda-benda yang aku meluat a.k.a tak suka apabila aku p kat blog orang lain.Jangan salah anggap,bukan la tak suka,cuma kurang gemar.Ataupun bahasa manja,kurang serasi giiituuu.Haha

Video/Audio yang auto play
Ok,benda ni yang paling aku meluat.Bukan sebab apa-apa pun,cuma loading lembab.Tambah-tambah yang letak audio lagu rock.Tapi baca entry,entry semua jiwang-jiwang karat.Benci...euuuw!!

"Eh ko ni pehal dowh??Aku punya blog,aku punya suka la.Sibuk r brader nie"

Ok fine, kalo nak letak jugak,letak la yang boleh pause,atau mute atau stop.Sebab kekadang lagu yang ampa autoplay kan bukan semua yang reader lain minat.Kan??kan??Sila angkat kaki tanda setuju^_^



Menunjuk-nunjuk awek/balak
Ni lagi satu benda yang aku paling meluat dengan blog ampa.Dari awal A entry sampai la ke Z entry dok cite pasal awek dia,balak dia ja.Dah la sebelah-sebelah sidebar apa semua,semua letak picture-picture depa ja.Ok fine,aku tawla aku takda awek,dan aku juga langsung tak jelez dan sila jangan jelez dengan aku.hehe
Nak cite tu boleh,tapi jangan la berlebih-lebih sangat.Ye tak??
"Eh hang ni awat?Biaq r ni blog aku!!"
Ok,fine


Pop-up mesej
Pernah tak kalo masuk ja ada pop-up mesej.Dulu-dulu aku pun nak letak ja kat blog aku.Tapi tak taw nak buat camna.Haha.Pop-up mesej tu boleh,tapi kekadang ayat kat box tu yang tak bleh tahan tu.Kalau ayat "welcome" ja tak kisah.Ni ada yang kat pop-up mesej tulis "Hello,can i know u".Aku jawab yes.Pastu keluar pulak," Please enter ur phone number"..Haaa sudah.Kalo gurl xpa jugak,ni laki-laki.Ahh,lariiik!!
Ecece,bajet gurl-gurl jala yang singgah kat blog dia.Haha
"Eeeeiii,geraaam.Tu blog i taw.Nak letak apa-apa pun i punya suka ok.U jangan la sibuuuk.Dah la hidung u tak mancung,pipi u tersorong-sorong"
Ok,fine

Jam,location,weather dan widget yang ala bagai
Aku tak fikir yang blog yang ada widget yang terlalu banyak,blogger lain suka baca.Bukan tak boleh letak,boleh ja.Tapi kalau widget yang tak relevan,tak payah la letak.Contoh macam widget ramalan hujan.Rasa-rasa penting tak widget tu.Kalau hujan,tak bleh berblogging ka??Kalo blogwalking tak taw la kan.Tu pun bleh ja hujan-hujan ber blogwalking.Tak basah pun.haha
"Ekeleh demo ni,bior la kawe nok letok widget gapo-gapo pun.Ni blog hok kawe"
Ok,fine

    ****************
Thats all!!Bukan tak suka,cuma kurang selesa.Kalau sesapa yang terasa,wa mintak maaf manyak-manyak ok.Better aku bagitau apa yang aku meluat daripada ikhlas buat-buat suka.=)Maaf kalo terasa taw,takda niat pun.

Eh,lagi satu,neh ada satu link yang boleh check berat ampa punya blog.Kalo saiz lebih dari 500kb,dah kira obesiti kot.Haha...Try klik SINI
************
Iklan tuan tanah kedaun : nak join contest,klik SINI

53 comments:

Shahrizat Ahmad said...

hahaha.biasa lah tu bro.nak buek cam no.blog kita wajah kita.

Miss Shikio said...

huahuahua~

nsb bek x trasa.. cuma lagu ja.. tp x pa, lagu tu bleh pause.. ngeee~

fazRina said...

btl3x......suke entry ni..sokong 100%...hehe..

NoorNazuha said...

ada betul gak pendapat tuh...saya agree..heheh,memangla blog kita kita punye suka..tapi kena ingat gak,bloh neh sesapa leh baca kan...so kena pandai2 laaa....

farah wahedda said...

muahahhaa saya setuju..sape setuju angkat tangan mcm saye! hehe

rinn kechiik said...

yg no 1: rinn pun xsuke!!! gile gram bila boleh buat lptop rinn hang trus. ciss!!

No 2: awk rsa mluat x tgok blog rinn? rinn pun taruk pic bf. tp xde lah byk. ada entry pasal dy tp tak lah semua. heheee

no 3: yg ni memang leceh. kdg rsa cm ntah pape. gila semak nak klik yes lah lpas tu tbe2 kuar lagu rock. argghh sakit tlinge kn??

no 4: yg ni pun memng akan melambt kn loading blog. baik diorang letak wedget waktu solat ok jak kan..

heheeee

nak tambah 1: dan pling tak suka bila nak coment entry kne masukkan word verifiction.

mira said...

ouhhh~~setuju!
terima kasih d atas prkongsian. :)
entry yg best!

cik azeya said...

sonok ar bace.. sy sokong. sy tade kejadah tu semua. baik kan saye. hee

Bidadari Syurga said...

weeeeeeeeeeeeeeeee... terbaiklah... tang part bf/gf tu... org ada bf... xpalah... erkkk...eh selekeh... bua blog bf/gf kau marah ke? kalau nak setia n jujur kat memanapun boleh

mariah_smile said...

haha.. stuju2x.. siap mintak no fon ag.. xpnah kena yg nih hehe..

Dalila Samsudin said...

hahaha saiz blog sye 83.57 kb jer hahah berat tak ??

trisy said...

den setuju!!!!!!!!!!!!!!!!!
tapi laie satu haa...
den tak suko word verification..
mintak buang please~~~
payah nak komen.. :(

shamyheart said...

ntah, diorang tu.. suka jer letak apa yg kita tak suka.. haha~
setuju.. tak suka pop up, lagu, blog semak, cerita pasal couple diat jer.. kmdian dah putus, nangis tak ingat dunia.. adoi, nyampah.

CahayaSyuhada said...

xsuke lagu ! dan widget berlambakk :(

Miss R said...

Salam... Terpulang pd indvdu...
Stiap org ada hak...
Tak suka, x usahla tengok blog dia...
Simple, wat pe penin pk hal org, baik pk amalan diri sendiri...
Sikit2 mymph, Sikit2 x puas hati...
Jikalau pe yg dbuat itu bknlah dosa...
Bgmna pula dosa asyik x puas hti n mgutuk org je?

Meera Aziz said...

pendapat meera, meera takdelah kisah sangat...cuma yg psl lagu auto play tu, janji ada button stop dah memadai la...yg lain2 tu terpulangla pada dorang sendiri. kalau dorang rasa bgs, go on la...

Patenggg said...

xboleh blaa yg bf/gf 2 ! geli le !!
nk tunjuk setie sgt le tu..pdahal kat luar tgh rancak bgaduh ..mmg trase org yg xde bf nie..uwek ! hahaha..

Anonymous said...

ha'ah btOl2 .

Cik Miela said...

best post...walaupun terasa cikit pasal music autoplay tue..hehe

^^nu[dd]yra^^ said...

setuju setuju setuju....=)

Jujurara said...

ahaak.

Penyu said...

sentap aku kau buat entri macamni.

sebab ape? aku tak pernah buat benda2 tuh. aku tolong sentap utk org yg terasa je.. hehehe

♥♥♥♥♥♥ said...

huhuu sy x reti boh lagu yg leh pause

✿...fazilahpajil...✿ said...

muahaha spe mkn cili trase berasapnye telinga...aku makan gula terasa manisnye.kih3..

FR said...

blog saya tadak semua tu . ade lagu je . hihihi . tapi tak rock laaaaa ^^

Kamil Kahar said...

hmm...aku xsure kalo entry ni ley wat diorg btulkan ape yg ko xpuas ati r bro...kalo yg jenis mcm "ok fine sy akan perbaiki...jnji rmai yg dtg blog aku", diorg akan wt...tp kalo diorg jenis ego...kte xley wt pape...yg kte ley wat xyah la follow or jenguk blog diorg...

tp aku agak msti ko ckap camnie kt aku blik..."lantak r aku nk ckp ape pasal blog org len...lu nk kecoh pehal...ni blog gua...ni entry gua...wa pnye ske la der.." haha...ok fine...just komen xslahkn... :P

Kamil Kahar said...

haha...da cek da...aku pnye blog lg ringan dr ko bro...wakaka...

myezatul aQma said...

yeah !!!
dah cek dah..
kalau ampa nak tau , blog kami ringan.100 lbh ja..
tak obes..heheh..mai la jenguk blog kami

hazanis said...

i dah join u punya contest..:)

http://hazanis.blogspot.com

cira rara tira korn said...

setuju gile yg nombor satu tuh. kdg2 yg lagu diorang letak bukan best pon. pastuh kite nk bace entry terpakse watlaptop in MUTE. menyusahkan. hahha

Lyla Ibrahim said...

sy paling setuju dgn yg no 2 tuh...
kalau nak cerita sikit2 pasal ur significant other tue boleh lah...
tp kalau dah every post hanya utk itu...
mcm pointless buat blog...
baik tulis diari...
huhu...

bila blog bercerita said...

erkkk...nak kne renovet blog lah cggini...hahaha

Sal Saari said...

betui2..blog saya biasa2 jer..maleh nak taruk byk2 loading lembab gilessss..

farhana sahri said...

uppppsss....

Cik Nani said...

no 1 paling sokong

tengah sedap2 dengar lagu sendiri tetiba keluar lagu dari zaman mana ntah..

hahahaha

ainraus said...

sangat setuju. kalau bukak 5 tab untuk blogwalking, keluar macam2 lagu. penin otak la sayang oi~ :)

HanisLazimAndTheShaklee said...

yeah !! wuuu T__T sedey sebab telampau setuju.
ngeh3

Bunga said...

tapi kadang2 nampak comel bila banyak wilget..hehehe..

Aiman Ariffin said...

haha kan? kekadang semua benda tu memeningkan kepala je. Nasib my blog simple :D

walid said...

I xsuke pa yg U ckp..
suke ati I la...
U jgn lbey2..
nnt I pukul dgan doghoyan satg kot..
lbam bji mata U..
my life, my blog, my rite...
I geram ni..
nk mkn dogoyan D24 ja rse...
grrrrr...

azie said...

haha aku angkat tgn n suka n3 ni..

^pasu bunga^ said...

blog saya paling clean..sbb saya blogger baru~~

LittleGurl said...

setuju!tp bab letak pix bf/gf tu LG rase depends la kan. sbb LG pom letak jugak. hahaha. coz bg LG he also part of my life. and entry sal dye tade pom byk kot. ade lam 3 entry je banding entry yg laen. and entry family lgggg banyak. so,LG ase tade la over expose sgt.. (nak cover nak cover) hahahaha

papepom,ayat msti kena jga,jgn la terlalu excited smpai nk crite hal privacy T_T..

and honestly i said, LG sokong sume bloggers in the world. sbb kite boley kenal org yg mcm2. the real life,the real person,tapi tatau la kn kot ade blogger yg penipu,letak muke org laen,pastu reka cite,saje nk dpt BE dr nuffnang je =.=

sUe_adDa said...

haha. belog daku tmasuk dlm list belog kamu meluat :) *bangga*

Unknown said...

yela..blog fadhirul da ramai follower boleh la kata gitu kan..xpe lain orang lain la pattern blog nya kan. ok cu..

PinqyFatin said...

BETUL BETUL BETUL..ECECE*CAM IPIN LEW PLAK~TAPI CITARASA MASENG-MASENG~:)

Anonymous said...

sabo geng... hehe.....

♥sophie♥ said...

hihihi,, biase lah tu bro =)
awal2 blogging ney semua benda nak try kan,,lama2 depa paham laa =)
sabar je laa

allia farhana said...

setuju dgn sume2 benda ni..tambah yg widget gila banyak tu..sampai nak bace entri pon naik fenin..maka pangkah teros la jawapnye..

aQimie Ceplos said...

HAHAH !! blog aku bubuh lagu auto play..
sape dengor mmg insaf la ;) ahahah
pedulik ape aku.. blog aku. wheehhe

cik payung umbrella said...

oh kawe sokong sangat la tuh! tp blog kawe pun lebih kure gitu jugak kot! hehe..lagu kat blog kawe mmg auto play..tak dop butang pause bagai.. tp kawe rasa lagu tu sangt cute..hhee

nurshaf said...

semua saya sokong. =p
plus lagi satu kalau yang ada diasble right click.
kadang2 kita right hand click bukan sebab nak copy tapi nak open link in new tab ...

rasanya kalau org nak copy boleh je select all kan

Unknown said...

siap weather bagai...
hahahaha..