Saturday, March 12, 2011

Burok pun ada orang suka?

Kalo aku tanya setiap orang,sapa yang suka burok?Semua orang tak suka kan.Tapi aku heran la,napa ada jugak hamba Allah ni yang suka burok.Aku pun pelik.Haha..
Ni kisah berlaku 2hari lepas,masa tu aku ngan member aku,PIT. K(bukan nama sebenar) pergi naek moto kat Pusat Komersial Seksyen 7,Shah Alam.

Aku ngan member aku nih,singgah r kat restoran nak makan nasik.Kebetulan masa tu tak makan tengah hari lagi.Aku park moto aku depan2 kedai tuh,tinggal helmet atas moto,terus masuk kedai.Pastu aku ajak r member aku tu makan situ.
 Tetiba,ada awek sorang tu lalu.Cantik beb.Tapi yang sorang tu pulak kurang cantik sikit a.k.a burok.Yang aku paling suka tak suka,dia pakai seksi.Kurang dah pahala aku.Haiiiiisss(mengeluh)



                                                      ***********************************
Ok,straight to da point,aku bukan nak cite tentang minah tadi yang muka dan pakaian hudoh tu.Tapi aku nak cite peristiwa lepas abez makan..


                                         ********************************


"Weh,mana helmet aku??takkan ada orang dah rembat kot...Ahhh,sudahh"

Pastu aku keliling r moto aku,sebelah moto aku ada moto orang laen.Sebelah moto orang laen,ada moto orang laen lagi.Cari punya cari,takda pun.

"Kalo camni,aku pulak r curi helmet orang laen"Tetiba hati aku cakap camtu.
Setan pulak menyampuk,"Weh fadhirul,ko curi jala helmet orang laen.Nanti kalo ko tak curi,takkan ko nak naek moto tak pakai helmet kot,Bahaya tu.Ikutla peraturan jalan raya sikit wahai fadhirul"


"Pandai pulak setan ngan peraturan jalan raya"
Cisss..."pegi maen jauh-jauh"
Mujur la iman aku tebal lagi,tak la ikut setan dan takla curi helmet orang laen.Haha

"Ada jugak orang minat helmet aku.Brapa hinggit la sangat kan.Kalo lawa lagi,takpa la jugak"
Pastu aku terus pegi kedai moto dan beli helmet baru.

Ada sesapa yang teringin nak pakai???
Tapi kan,alhamdulillah r sebab pencuri tu rembat aku nyer helmet ja.Kalo moto aku hilang,merana aku.Ada jugak perangai murni dalam hati pencuri ni kan!!
                                         
                                                    **********************
Lepas aku sampai rumah,aku terus la post kat wall aku pasal helmet hilang neh.Yang aku paling musykil,member aku sendiri taw sapa yang curi helmet aku ni.Adakah member aku yang curi??Adakah kawan tikam dari belakang??Klik pict untuk tumbesaran.

 Member aku cakap"Aku taw sapa yang curi...mesti pencuri tu yang curi helmet hang kan..."(jawab dengan konfiden)


Yang tu kalau tak bagitau pun aku taw...Tapi btoi jugak kan jawapan hang!!!Hahaha

4 comments:

honeymadu said...

haih... sek 7 mmg aa panas nye tempat tu.. kwn HM ilang moto kot... saba eh.. =)

intan.maisarah said...

:)

Budak Kampung said...

maduhoney:a'ah,memang pn.Seb baek curik hlmet ja.hihi
intan:^_^

amna said...

kt cheras pun port panas kcurian helmet -.-''