Wednesday, April 13, 2011

Adverlets atau Nuffnang??Sapa lagi hebat??


Kalau sapa-sapa yang pernah masuk blog aku,mesti akan perasan  tentang pertukaran iklan kat blog aku.Sebelum ni aku guna nuffnang.Baru hari ni aku tukar kepada adverlets.Tapi kenapa??

Sebenarnya aku pun tak pasti apa kelebihan dan kekurangan kedua-dua iklan ni.Just nak try ja weh=)Lagipun orang cakap tak salah kalau nak cuba kan.Duet nuffnang aku pun ada brapa puloh ntah sebelum ni.Rasa rugi plak tetiba tukar iklan.Hehe

Apa-apa pun,niat aku buat blog bukan nak cari duet pun.Saja suka-suka ja.Tapi kalu ada rezeki,apa salah kan.=)

Aku ada gak godek-godek kat blog orang laen dan depa semua cakap adverlets senang masuk payment.Apa-apa pun,aku tak percaya sangat cakap orang-orang laen.So,aku buat la experiment kat diri aku.
Kalau betul,nanti aku gitaw ampa semua noh.Tunggu la sebulan lagi.Kalau earning masyuuuk,betul la tu.Kalo dah berbulan-bulan tak naek,baek tukar nuffnang balek kan.Pilihan di tangan kita kan.Apa engkau kisah.Haha

Tapi,Miss Nuffnang nak bagi duet kat aku lagi tak kalo nanti aku tukar balek kat Miss nuffnang.Aku dah merajuk lari kat Miss Adverlets dah ni.Kalau Miss Adverlets sayang aku lebih,buat apa nak p kat Nuffnang balek kan.hehehe

p/s :Bye2 Miss Nuffnang,welcome miss adverlets

Kalau sesapa pernah guna nuffnang and adverlets,tolong cite skit kat aku..pleazzz^_^

ralat : aku tukar balek kepada nuffnang selepas 2 hari guna adverlets..Sori adverlets sebab aku dapat bnyak kritikan tentang adverlets kat facebook.hehe

25 comments:

"Cik Belog Kecil" said...

hehe,,saya pun dah tgalkan nuff..dan pergi ke ads namun ada mengatakan churp lg hebat.. dunia belaka.

Emi said...

kalau letak dua2 x boleh ke??dia ada effect nuffnang ke kalau letak jugak adverlets kat blog.mcm nk try je..huhu

CikTomyam said...

sy pun dh remove nuffnang..tp yg heartbeat tu ok tak eh?

Budak Kampung said...

"che ain" : yup2,xtaw yg mna 1 lg bgus

emi:ltak dua2??ntah,xpasti la pulak

cik tomyam:heartbeat??ntah la,xpenah try lg yg tu..hehe

Emi said...

sume sy da try..nuffnang,heartbeat,..churp2, says.com...tp nuffnang n heartbeat je taruk kat blog. malangnya dapat singgit lebih je tetiap akaun.hehe.;P

Anonymous said...

yang bestnye dapat duit....hihihihi
*ta menjawab soklan.

Budak Kampung said...

~emi~ : singgit ja??ok r toh bleh bli choki2..hehe

lemongrassbeam : haha..btol2 dpat duet.tapi blog ni suka2 ja=)

eRza farEeha said...

2,2 hebat lh..ehhee

AzwaZynal said...

advertlets sng masuk income.. tpi bila dah leh cash out, dorg lambat bagi payment.. member aku pernah kena.. advertlets hutang dia beratus2.. hahahaa..

Lydia Miza said...

wahh kalau dia lg hebat..buat entri bg tau yek?kadang2 merajuk gak kat pakcik nuff tu

Budak Kampung said...

erza : betol??

azwazynal:err...cmtu ek??ok

lydia : baek lah=)kna tnggu lg 2 3 buln r...hehe

Bidadari Syurga said...

hik hik hik... kalau ada efect dalam 2 bulan bgtahu yakkk?

Liza @ Adzriel AB said...

dah biarkan je nuff kat situ dulu. letih nak mikir. tapi pernah terbaca advrt ni ada masalah payment.

Budak Kampung said...

cik bidadari :hehe,ok

liza@adzriel ab :neh just try ja neh..nk tngok cmna=)

Mr Pingu said...

nuffnang much better than adverlets.. adverlets suck! at least nuffnag betul2 pay kita.. saya dah dua kali dapat cek dr nuffnang.. Adverlets sy dah cukup juga tp xtau camne nak cash out. Macam susah je.. geram sgt.. huhu

myfitri [dot] com said...

pd aku nuffnang ok lg..rata2 org puas hati dan sesuai utk beginner blogger..customer service pun lebih baik

Budak Kampung said...

mr pingu : ok,thanks 4 da info..

myfitri : yup,btol kot..tu sbb aku tukar balek.Aku tnya kat bhgian help kat nuffnang,hri tu jugak depa blaz..hehe

Hana said...

klu pkai 2 2 bleh x?

Hana said...

klu pkai 2 2 bleh x?

Budak Kampung said...

ntah la..xtry lg..xsure laa

Yuyu Zulaikha said...

uwarrrr! maksud nya, yang mana okay ni???????????????????????????????????

Budak Kampung said...

ceq pn xtaw..ehehe..tapi kalo tukar trus dari nuffnang,status glitterati kat nuffnang akan tukar..rugi laa...Baek stay ja ngan nuffnang..ehehe

nurshaf said...

$$ akan meningkat mengikut visitor/traffic kan, traffic tu ikot bilangan org yang klik kat nuff tu jugak ker?
tqqq

Budak Kampung said...

base on click..mungkin,xpasti..hehe

Kamarul Azri™ said...

dah tukar Nuff balik ke, asvrlts x ok ke eh...